A Ság hegy a Nyugat-Dunántúlon, Vas megye keleti szegélyén, Celldömölktől 2 km-re található. A környező táj síksági jellege, és a város közlekedési csomópont szerepe miatt a megközelítésre mind közúton, mind vasúton több lehetőségünk is adott.

Közút

Az autóval közlekedők 4 főbb irányból juthatnak el ide:

Délről, Jánosháza felől: A 8-as főútról Jánosháza határát elérve észak felé térünk le (harmadrendű főútra), majd a nagyközségen áthaladva Kemenespálfán, majd hosszabb útszakasz után a már Celldömölkhöz tartozó Izsákfán keresztül Alsóságra érkezünk. (Jánosházától idáig kb. 16 km)

Nyugatról, Sárvár felől: Sárvárt a 84-es főúton hagyjuk el, majd a Rába hídja után egy körforgalomnál a balra, Celldömölk irányába vezető útra térünk. Innen mintegy 15 km-en át, a Kemenesalja peremén végig, Hegyközség, Sitke, Nagysimonyi, Tokorcs érintésével jutunk Celldömölkre. A város főútján (Sági út) végighaladva érkezünk Alsóságra, a hegy lábához.

Északnyugatról, Répcelak felől: Répcelakon a balra, Uraiújfalu felé tartó utat választjuk. Néhány km után Nick, majd Uraiújfalu következik. Itt balra letérve kb. 6 km Ostffyasszonyfa (előtte még a Rábát is keresztezzük). Ostffyasszonyfa központjában először jobbra, majd a leágazó úton balra fordulunk. Kb. 7 km-es, részben erdők között vezető úton érkezünk Kemenesmihályfára. Itt balra, a falu főutcájára térünk rá, melyről a katolikus templom előtt térünk le jobbra. Innen kb. 4 km Celldömölk határa.

Északkeletről, Győr-Pápa felől: Győrtől Pápáig a 83-as főúton haladunk, majd a Pápa utáni körforgalomnál a Celldömölk felé vezető harmadrendű főútra térünk rá. Celldömölkre érkezve egy vasúti híd alatt megyünk át, majd az evangélikus templomnál balra fordulva érjük el a város főutcáját.

Tömegközlekedés

Vasúton ugyancsak 4 irányból érkezhetünk Celldömölkre: (Budapest-)Székesfehérvár-Veszprém felől, Szombathely-Sárvár irányából, a Győr-Pápa vonalon, és délről, Tapolca (illetve Zalaegerszeg, Keszthely) irányából is érkeznek közvetlen vonatok.
A mindenkor aktuális vasúti menetrendet a mav-start-hu oldalon kérdezhetjük le.

A nagyobb városokkal és a környékbeli falvakkal autóbuszjáratok kötik össze Celldömölköt, részletesebben a Vasi Volán honlapján tájékozódhatunk.
A távolsági autóbuszokról a Hivatalos Autóbusz Menetrend honlapja nyújt bővebb felvilágosítást.

Celldömölk vasútállomásától a város főutcáján és Alsóságon át a hegy lábáig (Sághegyi szőlők végállomásig) a sűrűn közlekedő I. számú helyi buszjárattal is eljuthatunk. A pontos indulási, érkezési időpontokról szintén a fenti honlapon találunk pontos információt.

Javasolt út a hegyre

A hegyet - amennyiben kirándulás céljából jöttünk - legcélszerűbb a keleti oldalról, Alsóság felől megközelíteni. Itt a település központjából autóval is járható aszfaltút vezet - a Kemenes Vulkánpark érintésével - a hegyoldal magasságának kb. felénél kialakított parkolóig és pihenőhelyig, melynek szomszédságában található a Sághegy Fogadó, és a múzeum, valamint itt van a kráterbe és a hegytetőre vezető túraútvonalak és tanösvények kiindulópontja is.